Skip to content Skip to footer

Tag: kuih arab

Biskut Arab Guna Minyak Sapi. Lembut Dan Cair Di Mulut. Resipi #Ramadan

Biskut Arab asli menggunakan 100 peratus minyak sapi di dalam adunannya tanpa campuran mentega. Kalau nak rasa macam mana keasliannya, cuba ikut resipi ini. Pasti tak akan ikut cara lain dah. β€œSiapa pernah rasa biskut Arab guna minyak sapi??? Ni yg kami baru buat kelmarin. Ni guna resepi ibu saya.”   Bahan : 2 cawan Tepung gandum 1 cawan Gula…

Read more

Siapa Kata Tak Boleh Bakar Kuih Tanpa Oven? Ini Cara Paling Senang. Resipi #Ramadan

Menjadi kekangan apabila rumah tiada ketuhar tapi hati berkobar-kobar nak bakar kuih raya. Kalau korang ada kuali, dapur dan pelapik, okay dah boleh bersedia buat kuih raya tahun ini.   β€œSiapa cakap tak ada oven tak boleh buat kuih raya..alasan..πŸ˜‚..yang penting rajin kan..😝😝..terima kasih akak yg share resepi tart nenas 3 bahan tu..😘..saya dh buat..πŸ˜‰..nie kuih yang…

Read more